Arkistot

12.05.2017

Ville Blåfieldin päätoimittama Mediakirja 2017 työn alla

Mediatoimialan vuosijulkaisu Mediakirja luotaa kotimaisen median tilaa ja tulevaisuutta. Kirjan tekijöiksi kutsutaan media-alan laatukilpailuissa menestyneitä ja alalla muuten kunnostautuneita rautaisia ammattilaisia eri puolilta maata.
11.05.2017

Epäreilu kilpailutilanne digitaalisilla mainosmarkkinoilla uhkaa pohjoismaisen journalismin rahoitusta

Kotimaiset mediayhtiöt ovat eriarvoisessa kilpailuasemassa globaaleihin toimijoihin, kuten Googleen ja Facebookiin, verrattuina, selviää pohjoismaisia media-alan yrityksiä edustavien liittojen PwC:llä teettämästä tutkimuksesta.
03.05.2017

Asetus yhteishallinnoinnin kehittämisen neuvottelukunnasta

Lausunto opetus- ja kulttuuriministeriölle luonnoksesta valtioneuvoston asetukseksi yhteishallinnoinnin kehittämisen neuvottelukunnasta.
27.04.2017

Sananvapauden kärkikahinoita

Suomi on edelleen sananvapauden mitalisijalla. Putoaminen totutulta ykköspaikalta voi myös tehdä meistä paremman kilpailijan.
20.04.2017

Lehtiarkistot eivät synny ilmaiseksi

Tekijänoikeudet ovat edellytys sille, että niin Kansalliskirjasto kuin muutkin kirjastot saavat uutta lainattavaa.
19.04.2017

Media-alan järjestöt vetoavat digijulkaisujen arvonlisäveron alentamisen puolesta

Media-alan tekijöitä ja kustantajia edustavat järjestöt vetoavat yhdessä hallitukseen sähköisten julkaisujen arvonlisäveron alentamiseksi EU-komission esittämällä tavalla.
18.04.2017

Licence to Teach

Suomen PISA-menestys nojaa luottamukseen huippukoulutuksen läpikäyneisiin opettajiin.
13.04.2017

Ennakkoarviointi Yleisradion verkkopalvelu-uudistuksesta ja palvelujen personoinnista

Lausunto liittyen Yleisradio Oy:n hallintoneuvoston käynnistämään ennakkoarviointimenettelyyn Yle Uutisten verkkopalvelu-uudistuksesta ja palvelujen personoinnista.
11.04.2017

Ansaittu luottamus

Luottamusta ei anneta, se ansaitaan teoilla.
06.04.2017

Uudet panostukset markkinoinnin kehittämiseen tarpeellisia

Valtiontalouden tarkastusviraston (VTV) torstaina julkistamat ehdotukset markkinoinnin arvostuksen ja osaamisen parantamiseksi ovat Medialiiton mielestä erittäin tervetulleita ja tarpeellisia.