Mediapäivä 2018 -ohjelma julkistettu
Kotimaisen media-alan vuotuinen päätapahtuma, Mediapäivä, järjestetään syksyllä jo kuudennen kerran – tällä kertaa 13.11. Finlandia-talossa Helsingissä. Päivän neljässä seminaarissa esiintyvät media-alan huiput meiltä ja maailmalta.
Mediapäivän teemana on tänä vuonna Ideoista ilmiöiksi. Toimialan tulevaisuuteen vaikuttavia trendejä, uhkia ja mahdollisuuksia pohditaan aamupäivällä Muutossalissa, Arvosalissa ja Kasvusalissa sekä kaikille yhteisessä iltapäiväseminaarissa.
Mukana ovat toimitusjohtaja Heikki Autio (Edita Prima), professori Coye Cheshire (UC Berkeley School of Information), kirjailija Juha Hurme, professori Lucy Kueng, toimitusjohtaja Klaus Kuhanen (JCDecaux), toimitusjohtaja Juha Laakkonen (Kaleva), johtaja Paula Laine (Sitra), toimitusjohtaja Alexander Lindholm (Otava), toimitusjohtaja Miika Lipiäinen (Kyrö Distillery), päätoimittaja Minna McGill (Kodin Kuvalehti), mediatutkija Nic Newman (Reuters Institute), päätoimittaja Seppo Rönkkö (Savon Sanomat), innovaatiokonsultti Juan Señor (Innovation Media Consulting Group), toimitusjohtaja Antti Rammo (Star Cloud OÜ) ja luova johtaja Hendrik Väli (Star Cloud OÜ).
Iltapäivällä tentataan myös puolueiden puheenjohtajia mediapolitiikan suunnasta ja palkitaan Think Ink -innovaatiokilpailun parhaimmisto.