Uudet panostukset markkinoinnin kehittämiseen tarpeellisia
Valtiontalouden tarkastusviraston (VTV) torstaina julkistamat ehdotukset markkinoinnin arvostuksen ja osaamisen parantamiseksi ovat Medialiiton mielestä erittäin tervetulleita ja tarpeellisia.
”On korkea aika tunnistaa markkinoinnin ja myynnin merkitys yritysten kannattavuuden ja kansantalouden tuottavuuden parantamisessa. Suomessa markkinointiin panostetaan selvästi vähemmän kuin esimerkiksi Ruotsissa, mikä näkyy sekä kuluttajabrändien menestyksessä että talouskasvussa”, toteaa Medialiiton hallituksen puheenjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.
Valtiontalouden tarkastusviraston raportissa esitetään tuotekehitysrahoituksen suuntaamista nykyistä enemmän innovaatioiden kaupallistamiseen, markkinoinnin koulutuksen lisäämistä kaikilla asteilla sekä Markkinoinnin kehittämiskeskuksen (Makes) perustamista.
”Suhtaudumme myönteisesti ehdotettuun valtion panostusten lisäämiseen suomalaisten markkinointikyvykkyyden parantamiseksi. Tuemme markkinoinnin kehittämiskeskuksen suunnittelun aloittamista ja osallistumme mielellämme ajatuksen edistämiseen”, Kangaskorpi sanoo.
VTV:n mukaan Markkinoinnin kehittämiskeskus toimisi moottorina suomalaisen markkinointiosaamisen kasvattamisessa. Se saattaisi yhteen markkinoinnin parhaita osaajia ja tietoa ja palvelisi yrityksiä yhteistyöprojektien avulla.
Lisätietoja:
Jukka Holmberg
toimitusjohtaja
Medialiitto
p. 040 735 1690