Ville Blåfieldin päätoimittama Mediakirja 2017 työn alla
Mediatoimialan vuosijulkaisu Mediakirja luotaa kotimaisen median tilaa ja tulevaisuutta. Kirjan tekijöiksi kutsutaan media-alan laatukilpailuissa menestyneitä ja alalla muuten kunnostautuneita rautaisia ammattilaisia eri puolilta maata.
Mediakirjan sisältöjä linjaa tänä vuonna päätoimittajan roolissa toimittaja ja viestintäalan yrittäjä Ville Blåfield.
”Media-alalla käynnissä oleva murros vavisuttaa instituutioita, mutta tuo mukanaan myös paljon uutta innostavaa. On erinomaisen hauska toimeksianto koota kansien väliin tämän vuoden ilmiöitä tältä alalta, sen disruptiosta, innovaatioista ja suomalaisten mediankäytön muutoksista. Viime vuonna ilmestynyt ensimmäinen Mediakirja oli hieno uutuus, erinomaisesti toimitettu katsaus alan puheenaiheisiin. Rima on siis korkealla”, Blåfield sanoo.
Kirjan ulkoasusta vastaa graafinen suunnittelija Anne-Mari Ahonen, joka on suunnitellut mm. vuoden kauneimpana kirjana palkitun valokuvakirjan Raja (Maahenki/Musta Taide).
Mediakirja 2017 julkistetaan ja jaetaan osallistujille toimialan huipputapahtumassa Mediapäivässä 14.11.2017. Kirjan julkaisijat ovat Medialiitto, Aikakausmedia, Graafinen Teollisuus, Sanomalehtien Liitto ja Suomen Kustannusyhdistys.